Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nic en Lex Lans - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nic en Lex Lans - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nic en Lex

23 September 2014 | Indonesië, Denpasar

Afgelopen vrijdag hebben we de oversteek van Java naar Bali gemaakt, afscheid genomen van de gids en chauffeur, best raar moment en gelijk kennis gemaakt met de volgende gids. En dan komen de vragen weer 'where are you frome' 'oh you are Born in Jakarta, but you look Chinese' en dan hoor je ze tegen elkaar het woord 'blanda' uitspreken en ik weet, dat staat voor Hollands , maar toch heb ik altijd het idee dat ze het dan over mij hebben. Sowieso was ik op Java een attractie mensen wilden met mij op de foto, soms werd het netjes gevraagd, een andere man ging op de boot de rij voor mij zitten, ik stond, hij gebruikte de camera aan de voorkant van zijn mobiel en maakte een 'selfie' met mij op de achtergrond. Bah daar hou ik niet van. De bootreis verliep verder prima en als je niet, zoals Lex, van het toilet gebruik moest maken, viel het allemaal best mee met de hygiene, jakkes wat een smerige boel op dat toilet. Er Stond een vrachtwagen in de laadruimte met vis en volgens mij zonder koeling, als de wind onze kant opging vergingen we bijna van de lucht.
Na de boot weer door met de auto en aan het eind van de middag waren we in het Mercure hotel in Nusa Dua. Nusa Dua is een rustig stadje precies waar we behoefte aan hadden, we zijn dan de afgelopen dagen ook echt even bijgekomen, lekker naar het strand en 's avonds een hapje eten. Hotel is prima, strand is fijn! Lex heeft op Bali z'n 2e massage geregeld en is ook even vandaag naar de kapper geweest. Ik zal een foto plaatsen, let op zijn haar en niet zijn huidskleur, Lex is weer bijna zwart hihi. We hebben hier inmiddels 2x op het strand hardgelopen en Lex heeft al oog in oog met een slang gestaan (spreekwoordelijk dan hè) ik heb hem gelukkig gemist. Doe mij dan toch die spin maar. Op het strand is het niet heel druk, maar dat is maar goed ook, want het handjevol Chinezen dat er wel is (zowel in hotel, op straat of strand) is niets anders aan het doen dan selfies maken, het liefst in bevallige poses met natuurlijk het peace teken. Wij zeiden al tegen elkaar het zijn de nieuwe Russen, ze zijn onbeleefd, horkerig en denken alleen aan zich zelf. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk!!
Het stukje 'rondreis via de reisorganisatie' is na vandaag afgelopen, Lex en ik gaan op eigen gelegenheid morgen naar Gili Air, op aanraden van Rena, tnx nog meis, ik ben erg benieuwd hoop op verlaten stranden en een bungalowtje op het strand!
Liefs vanuit een warm en zonnig Bali, we hopen dat met jullie allen ook alles goed gaat XXX

  • 23 September 2014 - 17:11

    Ike Lans:

    Hallo lieverds, in de gauwigheid je mail gelezen, vandaag een drukke dag gehad, daarvandaan even dit vluchtig berichtje. Eerst zwemmen voor de laatste keer 1/10 oog operatie, dan zeker 6 weken niet zwemmen.
    Daarna met andere dames etentje v.d. Geref. kerk, Kennedyplein, Was gezellig de oudjes waren van de straat, daarna naar ma Abbink met vriendin Stans, even wat spulletjes halen, die ze weg wil doen. Pas om 16.30 thuis, eten en dan om 18.30 naar een v.d. dames rummikub spelen. Dus alles even vlug vertellen.
    Klinkt wel eng, dat jullie alleen zijn naar dat eiland, maar het zal wel goed zijn. Hoeven jullie niet te koken ????Is er een soort hotel/pension ???? Hier is het over met de nazomer, nog geen regen, misschien wel in de nacht. Verder bewolkt, maar nog droog. Ouders van RAchel zijn gisteren langs geweest, heb bami gemaakt.
    Was even gezellig babbelen. Nou lieverds geniet maar en tot mails, veel liefs van Ma.

  • 23 September 2014 - 21:07

    Sam:

    Goed hoor om dan op vakantie nog hard te lopen en een slang tegen te komen!!! AAHHH Eng!! Veel plezier nog!!

  • 26 September 2014 - 18:35

    Annie:

    Ohhh jij hebt liever die spin.... Neejj, maar die slang hoeft ook nie :-( misschien ben je dalijk wel beroemd in China ofzo!! Hihi je foto op internet! Jee wat knap, hardlopen in je vakantie en in die warmte!
    Ben benieuwd hoe het jullie verder bevalt!
    Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nic en Lex

Indonesie

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 6715

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 08 Oktober 2014

Indonesie

Landen bezocht: